کامپوزیت دندان ونیر کامپوزیت

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یا کامپوزیت ونیر برای ترمیم دندان های فاسد ویا بازسازی دندانها بکار می‌رود،جنس کامپوزیت از ترکیب پلاستیک و شیشه می‌باشد و حالت خمیری شکل دارد.اعمال زیبایی کامپوزیت شامل زیبایی طرح لبخند ،ترمیم دندانهای فاسد و نامرتب می شود،در دندانپزشکی به کامپوزیت دندان،کامپوزیت ونیر نیز می گویند.

چگونه یک ونیر کامپوزیت در جای خود قرار می گیرد؟

برای قرار گرفتن مقدار کامپوزیت مقدار پوسیدگی دندان را برداشته و مواد کامپوزیت را بروی حفره گذاشته، با دستگاه لایت کیو(تابش نور) با طول موج ویژه استفاده می کنند.در پایان برای زیبا سازی دندان فرم بهتر دندان را پولیش و صیقل خواهند کرد.

قیمت کامپوزیت دندان طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

هزینه ی کامپوزیت دندان را با برسی، ویزیت اولیه بیمار توسط دندانپزشک بر اساس میزان پوسیدگی دندان که از پوسیدگی یک سطحی، دو سطحی،سه سطحی،و بیلداپ ( باز سازی کامل تاج) بنابر هزینه به بیمار اطلاع داده می‌شود.

بهترین مارک کامپوزیت دندانپزشکی چیست؟

امروزه کامپوزیت های بسیار زیادی در بازار هستند که میتوان از بهترین ها به نام های آیویکولار آی پی اس کازمادنت اولترادنت نام برد که از نظر استحکام و تنوع رنگ مناسب می‌باشند.
دقت دندانپزشک نیز در انجام کار کامپوزیت بسیار تاثیر گذار می‌باشد. ونیر در جنت آباد – غرب تهران

کامپوزیت دندانی برای چه افرادی مناسب نیست؟

انجام کامپوزیت برای افرادی که دندانهای بسیار نامرتب و بهم ریخته دارند مناسب نمی‌باشد.
این افراد باید قبل از انجام زیبایی برای قرار گرفتن صحیح دندان های فک بالا و پایین ارتودنسی انجام دهند.
برای افرادی که دندانهای متوسط و فاصله دندانی دارن ،از جمله افرادی که به هر دلیلی لب پریدگی یا شکستگی دارند، برای تغییر رنگ و فرم دندان را تغییر دهند مناسب می‌باشد.

معایب کامپوزیت دندانپزشکی چیست؟

در یک سری از افراد بعد از انجام کامپوزیت دندانی ، با تغییرات دمایی دندان حساس شده و واکنش‌های ایجاد میشود.
کامپوزیت نیز همانند دندان تغییر رنگ دارد در هنگام مصرف چای،قهوه،سیگار یا دیگر مواد غذایی ،که با پولیش کردن مجدد میتوان این مشکل رو حل کرد.
یکی دیگر از معایب کامپوزیت، نسبت به آمالگام(ترمیم نقره ای) این است که کامپوزیت بیشتر در معرض پوسیدگی هستش که بیمار برای نگهداری بهتر و طولانی شدن طول عمر آن بهداشت بیشتری داشته باشند.

مزایای کامپوزیت دندانپزشکی چیست؟

مزایای ویژه ی کامپوزیت همرنگ بودن آن با رنگ دندان است ،که میتوان رنگ آن را رنگ دندان یا نزدیکترین رنگ طبیعی دندان انتخاب کنند،کامپوزیت دندان را در برابر شکننده بودن مقاوم میسازد ،و در مقابل حساس بودن سرما و گرما محافظت می کند.

ونیر در جنت آباد – غرب تهران

عکس قبل ونیر کامپوزیت

 

عکس بعد ونیر کامپوزیت

 

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *