دندان درد کودکان

دندان درد کودکان

علل دندان درد کودک را شناسایی کنیم  سپس به درمان دندان درد کودکان در منزل بپردازیم.

ابتدا باید مطمعن شویم علت درد چیست بنابراین با دقت دندانهای کودک را معاینه می کنیم ،

گاهی کودک گلودرد است و به اشتباه می گوید دندان درد است .

گیرکردن مواد غذایی در بین دندانها ممکن است باعث دندان درد کودک شود

التهاب لثه و یا تبخال ممکن است باعث درد دندان شود

آثار شکستکی و فساد دندان

تا قبل از ۶ سال درآوردن دندان تازه هم ممکن است باعث درد دندان گردد

 

برای کاهش درد دهان کودکان، این کارها را انجام دهید:

 

– تمامی دندانهای کودک را با نخ دندان تمیز کنید ، به طوری که هیچ باقیمانده غذایی لابلای دندانهای او نباشد. سپس دندانها را کاملا مسواک زده و از او بخواهید با آب نمک ولرم دهانشویه کند. معمولا تکرار دهانشویه حتی در مواردی که دندان درد کودکان ناشی از پوسیدگی باشد کمک بزرگی به رفع آن میکند.

 

– پارچه حوله‌ای خیس و سرد یکی ار روش‌های خوب برای تسکین درد درآوردن دندان است. این پارچه را روی لثه‌های کودک قرار دهید تا بجود. حتی می‌توانید یک تکه یخ هم میان پارچه بگذارید و محکم ببندید تا خدای نکرده در گلوی کودک نپرد و سپس پارچه را در دهان کودک بگذارید تا بجود.

 

– اگر پوسیدگی در دهان کودک مشاهده نمودید، راه حلهای مقطعی تا مراجعه به دندانپزشکتان شامل؛ تمیز کردن دهان کودک ، پرت کردن حواس او به بازی و چیزهای مورد علاقه اش و در صورت بی تابی استفاده از مسکن ها مثل شربت ایبوپروفن مطابق دستور پزشک کودک میباشد.

 

– به هیچ عنوان برای کودکان از مسکنهای موضعی مثل اسپری لیدوکایین، گل میخک، قطره دنتول و… استفاده نکنید.

 

– برای کودکانی که از درد لثه رنج می‌برند، می‌توانید دندونی‌های لرزان خریداری کنید. انواعی از دندونی وجود دارند که با گاز گرفتن کودک، شروع به لرزش می‌کنند و این مساله بسیار برای کودک خوشایند و دوست‌داشتنی است. برای اینکه باعث تسکین دردش هم بشود، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

 

– سرما و یخ به کاهش درد لثه کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند بسیار کمک می‌کند. می‌توانید غذاهایی که کودک در آن سن مجاز به خوردن آنهاست را در فریزر منجمد کنید تا کودک آنها را بجود و سرمای آن درد دندانش را کاهش دهد. موز یخ زده یا شیر منجمد نیز روش‌های خوبی برای کم کردن درد هستند.

 

– برای کودکانی که پستانک می‌خورند می‌توانید پستانک آنها را در فریزر منجمد کنید تا هنگام مک زدن آن، سرمای موجود باعث بی‌حس شدن لثه‌ها و کم شدن درد آنها شود.

 

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *