درمان اندو دندان

درمان اندو دندان

 

اندو دندان چیست؟

دندانهای که پوسیده میشوند بر مرور زمان به دلیل درست نشدن به موقع باعث از دست رفتن مینا و تاج دندان میشود بر اثر جویدن ضربه های ناگهانی و ترک خوردن تاج دندان از بین رفته و دندان به عصب می‌رسد که در این مرحله دندان نیاز به اندو دارد.
دندانها ی که اندو شده و باز هم دچار درد میشوند نیاز به ری اندو مجدد پیدا خواهند کرد.

 

ری اندو دندان چیست؟

به دندانی که از قبل اندو شد و مجدداً دچار درد شده نیاز به ری اندو دارند این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که دندان دچار عفونت و التهاب در انتهای ریشه شده باشد و یا در حین انجام کار یکی از کانال‌های فرعی توسط دندانپزشک پیدا نشده ویا شستشوی کامل داده نشده دندان نیاز به ری اندو دارد.

 

مراحل انجام اندو دندان؟

برای انجام اندو نیاز به مراحلی چون
بی‌حسی،بازکردن دندان و برداشتن کامل پوسیدگی،دسترسی به کانال،شستشوی کامل کانال،پرکردن کانال،ترمیم موقت،ترمیم دائم.

 

جراحی اندودنتیک یعنی چه؟

این جراحی زمانی انجام میشود که دندان شکسته شده برای نجات آن لثه ی کنار دندان را جراحی کرده و ریشه ی دندان را ترمیم میکنند و این کار توسط متخصص اندو انجام میشود.

علائم بیماری پالپ چیست؟

دردهای ادامه دار هنگام جویدن یا نوشیدن مایعات گرم و سرد دردهای پی درپی ناگهانی یا در هنگام جویدن و یا در هنگام صحبت کردن،این علامت ها همه نشان دهنده‌ی پالپ دندان می‌باشد که با وجود پوسیدگی های عمیق تورم و یا تخلیه چرک از انتهای ریشه باعث درد و نشان دهنده‌ی پاپ می‌شوند .

 

هزینه اندو دندان ؟

دندانها از یک کانال، دوکانال، سه کانال،چهار کاناله می‌باشند
هزینه های درمان اندو به تعداد کانال و پرکردگی تاج دندان بستگی دارد و گاهی ممکن است دندان نیاز به متخصص اندو داشته باشد که باز هزینه ی مقداری بیشتر از هزینه ی دندانهای معمولی میشود.

 

توصیه های بعد از درمان اندو ؟

بعد از درمان اندو به دلیل انجام کار بروی دندان مقداری دندان حساس می‌باشد که برای چند روز باید دندان زیاد تحت فشار قرار نگیرد .
در بسیاری از درمان ریشه دندان ممکن است عفونت داشته باشد و برای از بین بردن عفونت نیاز به مصرف داروی آنتی بیوتیک به مدت زمانی که پزشک معالج تجویز نموده مصرف شود .

 

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *